Monday, September 15, 2014

Separuh daripada bangsa cina terkaya untuk meninggalkan negara: Sumber kajian mengatakan.




Hampir separuh daripada individu super-kaya China sedang mempertimbangkan meninggalkan negara ini, kaji selidik yang, hari ini, dengan kebanyakan memetik peluang pendidikan dan pekerjaan yang lebih baik di luar negara untuk anak-anak mereka.


Kaji selidik global 2,000 individu bernilai bersih tinggi oleh Barclays Wealth mendapati bahawa 47 peratus orang Cina kaya yang mempersoalkan rancangan untuk bergerak di luar negara dalam tempoh lima tahun akan datang.


Bandar separa autonomi China Hong Kong adalah destinasi pilihan mereka, yang disebut oleh 30 peratus responden, diikuti oleh Kanada dengan 23 peratus - walaupun pada awal tahun ini Ottawa ditutup skim visa pelabur pendatang yang telah popular di kalangan Cina yang kaya.


Keputusan menunjukkan bahawa "peluang-peluang pendidikan dan pekerjaan yang lebih baik untuk anak-anak mereka adalah faktor penarik utama bagi Cina individu bernilai tinggi", menurut kajian itu.


China telah menyaksikan pengembangan ekonomi dua angka dalam dekad baru-baru ini tetapi wajah ketidaktentuan kadar pertumbuhannya pelekap.Perkembangan ekonomi juga telah datang pada kos alam sekitar yang hebat - terutamanya di bandar-bandar besar seperti Beijing dan Shanghai - faktor lain antara super-kaya dalam menimbangkan langkah di luar negara di negara ini.


Kaji selidik itu juga mendapati bahawa sebahagian besar daripada kaya Singapura - 23 peratus - merancang langkah di luar negara dalam tempoh lima tahun akan datang, walaupun bandar raya itu kekal sebagai destinasi utama untuk kaya Hong Kong.


Di Hong Kong 16 peratus daripada orang kaya berkata, mereka merancang untuk bergerak, dengan 44 peratus daripada ini menamakan Singapura sebagai destinasi mereka. Satu lagi 31 peratus berharap dapat pergi ke China.Di seluruh dunia, lebih kurang separuh - 57 peratus - individu super-kaya hanya tinggal di satu negara, dengan 20 peratus setelah tinggal di tiga atau lebih.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.