Monday, January 6, 2014

Microsoft senjata terbaru dalam memerangi cetak rompak di China


Itu mungkin berubah dengan pelancaran tablet Permukaan, yang berlaku di jualan dalam talian di China pada masa yang sama sebagai segelintir negara-negara lain. Permukaan sekeping jarang perkakasan Microsoft, dan akan menjalankan baru syarikat sistem operasi Windows 8.




Walaupun kedua-dua Windows 8 dan Permukaan adalah cabaran global Microsoft kepada serangan oleh iPad dan Apple Inc tablet menjalankan sistem operasi Android Google Inc, penganalisis mengatakan percikan syarikat adalah tanda keazaman untuk memecahkan pasaran China sukar difahami lagi penting.

"The fakta bahawa terdapat adalah tidak kelewatan (release) dan mereka akan merawat China sebagai salah satu pasaran utama mereka mencerminkan betapa pentingnya China adalah kepada Microsoft dan saya yang terbukti dalam bagaimana mereka merancang untuk melancarkan Permukaan," kata Adam Leach, London- penganalisis berasaskan dengan teknologi Ovum firma perunding.

Microsoft memilih Shanghai sebagai tapak pertama global untuk apa ia dipanggil "pra-pelancaran" Windows 8 pada Selasa. Bercakap kepada penonton yang bersemangat,ketua Windows Steve Sinofsky memulakan ucapannya dalam bahasa Mandarin sebelum pelancaran ke padang jualan untuk Windows 8. Pelancaran penuh akan mengambil tempat di New York pada hari Khamis.

Tablet akan dijual dari Jumaat di China melalui Suning Appliance Co Ltd laman web dan kedai-kedai runcit serta kedai dalam talian Microsoft China.

Microsoft, perisian terbesar di dunia pembuat, telah lama berjuang untuk mendapatkan wang China. Masalah terbesar telah dicetak rompak. Sejak pembukaan pejabat Beijing pertama pada tahun 1992, Microsoft telah mendapati ia sukar untuk mendapatkan traksi di kalangan pengguna Cina tidak bersedia untuk membayar harga penuh bagi perisian.

Menurut laporan Business Software Alliance Mei, China mempunyai pasaran perisian haram bernilai hampir $ 9 bilion tahun lepas atau kadar cetak rompak sebanyak 77 peratus. Satu salinan cetak rompak Microsoft Office boleh didapati untuk serendah $ 2 - terhadap harga rasmi sehingga kepada 398 yuan ($ 63,63).


MEMERANGI LANUN CETAK ROMPAK

Selepas tahun serbuan simbolik pada lanun perisian dan pengumuman, Microsoft telah dalam tahun-tahun kebelakangan ini berubah jelujur, menyoalsiasat kerajaan untuk mendapatkan perisian cetak rompak daripada komputer dan menggantikannya dengan salinan yang sah. Walaupun kemajuan yang sedang dibuat, ia tidak semestinya memberi manfaat kepada Microsoft, kata penganalisis.

Perusahaan milik negara mempunyai pejabat dan anak-anak yang tersebar di seluruh negara, melambatkan proses itu, kata Bryan Wang, China penganalisis utama di Forrester Research, manakala orang-orang yang melakukan menggantikan perisian mereka cetak rompak cenderung untuk memilih varian tempatan yang lebih murah dipanggil WPS Kingsoft.

"Ia akan mengambil sedikit masa," katanya.Perniagaan lain Microsoft juga telah tidak berlangsung begitu juga di China. Sejak pelancarannya pada tahun 2009, Microsoft enjin carian Bing masih dalam mod beta dan pengharaman jualan ke atas konsol permainan video dalam China bermakna Xbox popular tidak boleh dijual secara sah di negara ini.

Pada suku kedua, perisian telefon pintar Microsoft mempunyai bahagian diabaikan pasaran manakala Apple iPhone menyumbang 6 peratus daripada pasaran dan telefon Android untuk 83 peratus, menurut Analysys Antarabangsa. Media tempatan melaporkan bahawa Nokia adalah disebabkan untuk melancarkan pertama Windows 8 Telefon di China menjelang akhir tahun ini.

Pada merah pertama, ia menghadapi pertempuran serupa bukit dalam bentuk tablet. Jualan iPad Apple menyumbang 71 peratus tablet yang dijual pada suku ketiga. Lenovo Group mendapat 11 peratus dan Samsung Electronics 4 peratus. Apple mengumumkan pada Selasa versi yang lebih kecil iPad, menambah kepada bidang yang sudah sesak pilihan.

Tetapi Microsoft percaya ia telah menyediakan tanah untuk memenangi lebih skeptis. Memihak kepada mereka adalah koleksi yang berkembang pesat perisian aplikasi - aplikasi biasanya dipanggil - sudah popular di kalangan pengguna Cina Apple dan Android peranti.

Microsoft telah dipujuk pemaju Cina seperti Tencent Holdings, Sina Corp dan PPTV untuk membangunkan Windows 8 versi aplikasi popular mereka yang akan dijalankan pada Permukaan awal pelancaran.

Itu bermakna bahawa manakala global Permukaan akan mempunyai kurang aplikasi daripada kedai Main Google dan Kedai App yang Apple itu, yang Windows App Store di China akan mempunyai yang bilangan kedua tertinggi aplikasi global apabila Windows 8 adalah dilancarkan, menurut Ralph Haupter, Microsoft China ketua eksekutif.

Di atas yang kebiasaan sistem operasi dan aplikasi pejabat Microsoft."Saya sudah mempunyai iPad dan Nota Galaxy tetapi terdapat dua kekangan utama dengan kedua-dua produk, mereka tidak boleh menggunakan USB dan mereka tidak boleh mengendalikan dokumen Microsoft Office," kata seorang pelanggan yang memberikan hanya nama keluarga beliau, Ma, yang mengarahkan talian Permukaan RT beliau.

Juga bekerja di memihak kepada mereka adalah harga. Satu model 32-gigabit Permukaan akan menjual di China untuk 3688 yuan ($ 590), kira-kira 800 yuan lebih murah daripada model yang sama iPad dijual oleh Apple. Harga untuk mini iPad telah ditetapkan pada $ 329, yang lebih tinggi daripada yang dijangkakan.


Syak sesetengah ini adalah cukup rendah untuk menang atas pengguna."Pengguna Cina seperti jenama asing tetapi mereka masih sensitif harga. Dominasi Microsoft dalam perisian dan manakala pengenalan Permukaan adalah baik untuk pasaran yang Cina ia perlu untuk menjadi malah lebih murah jika ia mahu menjadi lebih berdaya saing," kata Li Yanyan, satu penganalisis dengan Beijing berasaskan firma penyelidikan Analysys Antarabangsa. ($ 1 = 6,2547 yuan China)

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.