Blog mencapai inspirasi

Informasi tentang dunia hari ini

Tuesday, October 9, 2012

Bagaimana untuk mengelak diri anda merasa bosan di Pejabat anda



Pada sesetengah hari, tinggal berjaga di pejabat mungkin kelihatan seperti satu cabaran. Sama ada anda mempunyai lewat petang malam sebelumnya, tidak dapat tidur, atau hanya berlari dari seminggu lama, terdapat beberapa taktik untuk membantu mengatasi keletihan di tempat kerja. Kopi dan minuman tenaga mungkin cepat tetapi terdapat kaedah untuk mengganggu diri anda melalui hari dan cara-cara untuk menyediakan untuk hari yang panjang di pejabat. Perlu diingat, bagaimanapun, kaedah terbaik adalah untuk semata-mata menghalang punca keletihan bukannya berurusan dengan keputusan.

Arahan

1

Bersedia untuk hari anda. Mulakan dengan makan yang lengkap, sarapan yang sihat (seperti telur atau oatmeal) untuk menyediakan tenaga untuk badan anda. Pek snek sihat yang sarat dengan vitamin dan mineral untuk menyediakan tenaga tetapi juga untuk menjaga diri anda sibuk munching sepanjang petang. Pek barangan seperti buah-buahan dan sayur-sayuran, yang merupakan sumber baik karbohidrat meningkatkan tenaga dan vitamin C, yang mengurangkan keletihan, dan juga menyediakan serat, mineral dan lain-lain vitamin membantu. Kacang, biji benih dan bijirin menyediakan magnesium yang diperlukan untuk memecahkan glukosa kepada tenaga. dan sayur-sayuran adalah makanan protein yang baik berat. Yogurt dan perjalanan granola baik dan dapat memuaskan hati sebagai snek lewat pagi. Mengunyah gula-gula gula percuma jika anda memerlukan gangguan. Ia adalah penting untuk mengelakkan snek yang manis yang menyebabkan kenaikan gula dalam darah untuk meningkatkan tenaga segera, diikuti oleh penurunan tenaga yang cepat.

2
Makan makan tengahari yang sihat, tetapi memastikan ia berzat. berlebihan makan penuh membuatkan anda mengantuk. Gabungan protein dan serat daripada keseluruhan bijirin, kacang, sayur-sayuran, buah-buahan atau kacang akan membantu memuaskan kelaparan anda sambil menawarkan tenaga-meningkatkan nutrien, tetapi tidak keterlaluan ia. Bawa sandwic balutan roti gandum, dan termasuk sayur-sayuran segar dalam sandwic anda. Membuat salad yang termasuk protein seperti ayam, telur rebus tangan atau ikan salmon. Sup atau casseroles dengan mudah boleh dihangatkan sehingga dalam persekitaran pejabat serta, tetapi menjadi sedar bahan-bahan yang tidak sihat, natrium dan pengawet.



Minum banyak air. boleh menghadkan keupayaan fizikal dan mental, menambah keletihan anda. Otak anda memerlukan air untuk berfungsi tanpa rasa haus dan lembap. Badan anda menggunakan air untuk memberi nafas baru, untuk mengepam sistem anda, untuk mengekalkan fungsi organ dan untuk membekalkan nutrien kepada badan.

4
Bangun dan berjalan-jalan sepanjang hari. Adakah pusingan sekitar pejabat. Berjalan di sekitar aliran darah meningkat, meningkatkan peredaran, dan menghantar oksigen dan nutrien penting untuk badan dan minda dan meregangkan dan melatih diri anda sedikit senaman, seperti berjalan naik dan turun tangga beberapa kali. Peregangan membantu mengurangkan keletihan dengan memberi badan anda rangsangan tenaga cepat; otot ketat dan penat membuat anda letih dan boleh mengurangkan prestasi mental dan fizikal. Jika anda mendapati diri anda bermula untuk tidur, memberi diri anda menendang-mula dengan bangun dari kerusi anda dan mendapat badan anda bergerak.

5

Pendedahan cahaya matahari yang terang menyediakan tenaga untuk badan, membuka tingkap di pejabat anda atau pergi untuk berjalan-jalan di luar untuk mengelakkan mengantuk (udara segar juga akan melakukan keadaan mengantuk anda beberapa baik). Sinaran matahari boleh meningkatkan sistem imun anda, menggalakkan peredaran yang sihat, meningkatkan mood anda, baiki daripada hormon, dan menyediakan vitamin D untuk tenaga organ-organ anda, menguatkan dan menyuburkan badan anda.

6
Tukar persekitaran anda untuk memastikan diri anda berwaspada dan menyimpang dari negeri mengantuk anda. Dengar muzik untuk memberikan tenaga dan menyimpan fikiran anda terganggu. Gunakan aromaterapi untuk menjaga fikiran anda aktif; aroma seperti pudina, kayu putih, pain dan rosemary membantu keletihan yang lebih rendah, mengurangkan kekecewaan dan peningkatan kecerdasan. Perlahankan api, peningkatan suhu badan boleh menyebabkan keletihan manakala suhu sejuk tidak selesa cukup untuk membuat anda terjaga. Menyimbah air sejuk pada muka anda atau meletakkan jaram pada leher anda juga boleh mengejutkan cukup untuk menyedarkan anda.

7

Pastikan diri anda sibuk. Buat satu senarai segala yang anda perlukan untuk mendapatkan dilakukan supaya anda mempunyai matlamat untuk hari kerja anda dan boleh tinggal di tugas. Cuba untuk menulis atau menaip sesekali, bertindak balas kepada e-mel, membuat panggilan telefon, dan lain-lain Adakah perkara-perkara yang akan merangsang minda anda untuk memastikan anda terganggu dan terjaga.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.