Sunday, March 9, 2014

Malaysia Airlines MH370 kehilangan hubungan dengan kapal terbang dalam perjalanan ke Beijing dengan 239 penumpang



Satu penerbangan Malaysia Airlines membawa 239 orang dari Kuala Lumpur ke Beijing hilang di Laut China Selatan pada hari Sabtu , mendorong China untuk menghantar kapal-kapal untuk kerokan air untuk bangkai mungkin.

Syarikat penerbangan itu , bercakap beberapa jam selepas pesawat itu telah disebabkan oleh tanah di ibu negara China , berkata ia masih terlalu awal supaya mengatakan sama ada pesawat itu telah terhempas. Ia berkata bahawa tiada isyarat kecemasan dan ia dinamakan spekulasi awal bahawa pesawat itu mungkin telah mendarat di Nanming di selatan China.


Apabila berita mengenai kehilangan ditapis melalui ke teman bingung dan saudara-mara yang telah menunggu penerbangan tiba di Beijing, Malaysia Airline berkata ia masih menyiasat dan tidak mengambil soalan pada sidang akhbar ringkas.

"Pasukan kami sedang memanggil seterusnya kadim penumpang dan anak kapal ," kata ketua pegawai eksekutif kumpulan syarikat penerbangan itu , Ahmad Jauhari Yahya, berkata dalam satu kenyataan. " Fokus syarikat penerbangan itu adalah untuk bekerja dengan balas kecemasan dan pihak berkuasa dan mendapatkan sokongan sepenuhnya. "
"Pemikiran dan doa kami adalah dengan semua penumpang yang terjejas dan anak-anak kapal dan ahli keluarga mereka, " katanya.


malaysia- syarikat penerbangan - B777- 200er.jpg
Satu Malaysia Airlines B777 -200 Wikimedia Commons
Syarikat penerbangan itu berkata pesawat Boeing 777-200 mempunyai 227 penumpang, termasuk dua bayi, dan 12 anak kapal di atas kapal.

Ia berkata penumpang yang 13 negara yang berbeza, termasuk 153 dari China dan empat dari Amerika Syarikat.

Penerbangan MH370 berlepas dari Kuala Lumpur pada 00:41 Sabtu Masa tempatan, demikian menurut satu kenyataan daripada syarikat penerbangan itu. Ia telah dijadualkan mendarat di Beijing di 06:30

Pesawat itu lepas mempunyai hubungan dengan pengawal trafik udara dua jam selepas ia berlepas 120 batu nautika di luar pantai timur bandar Malaysia Kota Bharu, kata syarikat penerbangan itu pada hari Sabtu.

Pihak berkuasa Malaysia dan Vietnam bekerja bersama pada operasi mencari di kawasan itu. China telah dihantar dua kapal menyelamat maritim ke Laut China Selatan bagi membantu dalam kerja-kerja menyelamat, televisyen negara dilaporkan.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.