Saturday, June 28, 2014

Tips kesihatan



Kelebihan makan makanan yang kaya dengan sayur-sayuran dan buah-buahan sebagai sebahagian daripada diet kesihatan boleh mengurangkan risiko penyakit jantung, termasuk serangan jantung dan stroke.
Makan makanan yang kaya dengan beberapa sayur-sayuran dan buah-buahan sebagai sebahagian daripada diet kesihatan boleh melindungi terhadap beberapa jenis daripada cancers.


Diets yang kaya dengan makanan yang mengandungi serat, seperti beberapa sayur-sayuran dan buah-buahan, boleh mengurangkan risiko penyakit jantung, obesiti, dan jenis 2 sayur-sayuran dan buah-buahan boleh mengurangkan penyakit diabetes.
Makanan yang kaya dengan kalium sebagai sebahagian daripada diet kesihatan boleh menurunkan tekanan darah, dan juga boleh mengurangkan risiko mendapat batu karang dan membantu untuk mengurangkan sakit tulang.
Makan makanan seperti buah-buahan yang lebih rendah kalori setiap cawan dan bukannya beberapa makanan yang lebih tinggi kalori lain mungkin berguna dalam membantu pengambilan kalori yang lebih rendah.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.