Monday, June 16, 2014

Sotong gergasi dijumpai di-Santa Monica di Los Angeles Amerika




Sumber asing baru-baru ini menyatakan terkejut semasa mereka menjumpai sotong gergasi sepanjang 49 meter pada 10 Januari 2014 pada Teluk Santa Monica di Los Angeles Amerika Syarikat. Ini adalah yang pertama di dunia yang telah menemui sotong yanglama tersebut. Sotong gergasi itu telah disiarkan di laman Facebook dalam satu hari penuh pelawat sehingga 500,000 orang dan media berikutnya dalam penghantaran tersebut.


Sumber yang sama mendedahkan bahawa sotong gergasi ditemui di Teluk Santa Monica Ramai orang telah dipanggil dan dijemput untuk melihat sotong gergasi itu tidur di tempat yang sempurna mengherankan. Serta-merta mengeluarkan berita mengejutkan laporan ini pihak berkuasa wilayah. Kemudian pihak berkuasa dan ahli-ahli sains ke Teluk Santa Monica untuk melihat secara terbuka. Selepas memeriksa bahawa sotong gergasi di hidup Ahli-ahli sains juga telah mengambil sotong tersebut untuk menygkaji di dalam makmal serta memantau penjagaan kesihatan sotong tersebut.


Menurut kakitangan beliau, yang bekerja dalam penyelidikan, Institut Penyelidikan Scripps, kata sotong gergasi jenis ini kumpulan B tidak baik, dan mungkin sotong gergasi mempunyai hanya beberapa hari untuk datang dan mendarat di sini. Walau bagaimanapun, walaupun mereka akan cuba untuk merawat sotong gergasi untuk menyembuhkan dan menjadikannya sihat seperti biasa. Selepas ianya sihat Saintis sotong gergasi memutuskan untuk membawanya kehidupan di dalam laut di Santa Monica untuk membuat keupayaan untuk terus membiak lagi jenis sotong gergasi.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.