Blog mencapai inspirasi

Informasi tentang dunia hari ini

Monday, September 22, 2014

internet yang perlahan sedikit disebabkan oleh kabel dasar laut rosak bertahan sampai 20 hari lagi



jika anda berada di Asia Tenggara, khususnya Malaysia, Singapura, Thailand, Brunei, Vietnam, Hong Kong, Guam, dan Filipina, maka anda mungkin mendapat kelajuan internet suram sekarang. Ini kerana satu kabel dasar laut internet utama, yang dikenali sebagai AAG, dipotong pada 15 September.

Paling teruk, anda akan mengalami ini menyedihkan kelajuan web dial-up selama dua puluh hari lagi manakala operator kabel dari pelbagai bangsa berebut untuk membaikinya.



Pihak Berkuasa dekat dengan perkara itu mengatakan bahawa itu sauh mungkin dari kapal-kapal tempatan mengheret sepanjang pantai Vietnam yang menyebabkan rehat kabel. Tetapi itu juga menunjukkan reka bentuk yang lemah kabel. Bagi Vietnam, ini adalah menakutkan kerana negara ini hanya mempunyai lima kabel internet laut - berbeza dengan 21 dari yang melalui Singapura.

Kabel internet laut adalah satu pelaburan yang besar. Kabel AAG kos $ 560,000,000 dan memerlukan pembiayaan dan kerjasama dengan 19 rakan kongsi telekomunikasi berbeza di seluruh rantau ini.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.