Saturday, June 20, 2020

Coronavirus: Restoran Holland Village diperintahkan untuk ditutup setelah orang ramai berkumpul di restoran







SINGAPURA - Sebuah restoran di Holland Village diperintahkan untuk ditutup oleh pihak berkuasa setelah orang ramai berkumpul di kedai makan pada hari Jumaat malam (19 Jun), hari pertama fasa kedua pembukaan semula Singapura.

Jalan di mana restoran itu berada juga dibuka kembali ke jalan raya untuk mengelakkan orang ramai berkumpul di jalan, kata Urban Redevelopment Authority (URA) pada hari Sabtu.

URA mengatakan bahawa pihak berkuasa memerhatikan orang berkumpul di sekitar kawasan penyegaran luar dan di jalan di sepanjang Lorong Mambong pada hari Jumaat malam.

Orang ramai dilihat di Curry Hut India Britain, yang menurut URA gagal memastikan amalan pengurusan yang selamat dipatuhi.

"Oleh itu, kami telah memerintahkan restoran tersebut ditutup dengan segera. Restoran ini hanya akan dibenarkan untuk mengambil makanan minggu depan dan dibuka untuk makan mulai 29 Jun, dengan syarat ia telah menunjukkan bahawa pihaknya dapat melaksanakan langkah-langkah pengurusan yang selamat untuk pelanggannya, "kata pihak berkuasa.

Lorong Mambong juga akan dibuka kembali ke jalan raya untuk mengelakkan orang ramai berkumpul di jalan, dan kawasan penyegaran luaran di sepanjang trotoar Lorong Mambong juga akan dikeluarkan.


Semua restoran di sepanjang kawasan ini harus memastikan bahawa pelanggan mereka hanya makan di dalam premis mereka, dan tidak berkeliaran atau minum di luar.

URA mengatakan pegawai penguat kuasa juga melakukan pemeriksaan di sekitar kawasan itu dan denda dikeluarkan kepada lima orang kerana melanggar peraturan jarak jauh yang selamat. Siasatan juga sedang dilakukan untuk kemungkinan pelanggaran langkah jarak yang selamat.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.