Wednesday, January 2, 2013

Polis tangkap budak yang mengugut untuk mengebom Marina Bay Sands



Polis telah menahan budak 13 tahun yang membuat ancaman, dilaporkan di-media tempatan. Siasatan yang berterusan.

Seorang budak lelaki telah dilemparkan ancaman kepada "bom loji" di Marina Bay Sands (MBS) - salah satu dua resort bersepadu Singapura - di Facebook, dalam rantai media sosial jawatan serangan yang muncul tahun ini terbaru.

Belia mencatatkan status dicampur kekasaran pada profil beliau yang dijanjikan "membalas dendam" di Singapura, di mana beliau telah menyenaraikan dirinya untuk tinggal masuk

"Pada hari saya akan  meninggalkan Singapura!dan mengambil dendam besar besar ! "Dia menulis, sambil menambah bahawa beliau akan" meludah di mana-mana "dan" bom loji di Marina Bay Sands ".

Menurut profil Facebook beliau, yang dilaporkan sejak itu telah diambil ke bawah, beliau telah menghadiri Sekolah Antarabangsa Global India di Queenstown, dan adalah dari New Delhi.

Polis mengesahkan di Yahoo! Singapura pada hari Isnin, laporan telah difailkan berkenaan dengan perkara itu daripada beberapa pihak, termasuk salah satu dari resort bersepadu itu sendiri. Jurucakap berkata siasatan kini berterusan, dengan MBS bersetuju untuk membantu.

Seorang jurucakap MBS ditambah dalam respons kepada kejadian itu, "keselamatan tetamu kami dan kakitangan adalah amat penting, dan kami akan mengambil semua langkah yang perlu untuk memastikan persekitaran yang selamat dan terjamin untuk semua di Marina Bay Sands."

Ketika dihubungi, ahli-ahli masyarakat India ekspatriat di Singapura bercakap terhadap tindakan Bhatia.
Pelaburan jurubank Ravi Rao, 41, memberitahu Yahoo! Singapura beliau mendapati tingkah laku belia "memalukan dan nama warga India yang tinggal di sini".

Sumber berita dari yahoo.sg

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.